mandag 18. mars 2013

Litt på etterskudd ;)

(bildet er fra google)


Jepp akkurat som tittelen sier,så er jeg igrunn litt på etterskudd med tjaaa...igrunn det meste om dagen!!! Huff å huff,dagene går litt i hverandre og det er ikke nok timer i døgnet for småtrøtte slitne gravide fru Sju sover stort sett ihvertfall 1 times tid når "sjefen" er i bhg. Det medfører at alt blir hengende litt etter..klesvask,rydde hus,rydde etter "sjefen",brette klær(som foresten er det kjedligste i hele verden),svare på alle kommentarer,mailer og facebook mld jeg får osv osv!!Så i dag har jeg faktisk sitti mer eller mindre forran denne datan og svart på henvendelser fra folk på mail,telefon osv! Så nå er jeg snart "up to date" på alt som har med sånt å gjøre.Og da gjenstår bare hus,klær rot osv!!Men det tar jeg igrunn å driter i åssen ser ut akkurat nå kjenner jeg!! Kroppen begynner å si mer å mer ifra og jeg blir sliten av å ta inn og ut i oppvaskmaskinen :( da verker ryggen og jeg føler meg som ei gammel dame på over 90 år :( I morra får jeg koselig lunsjbesøk av ei venninne,så jeg skulle egentlig ha orket å rydde litt,men til deg T,da er du herved advart ;) det ser ikke ut her ;) hehe

(bildet er fra google).

I helga har "sjefen" og herr Sju vært ute å aka masse på snowraceren til "sjefen"!! Hu elsker fart og spenning og skal gjerne ake fra høyere bakker hvis det ikke går fort nok ;) Herr Sju er kjempeflink til å leke og herje med henne;) Så de hadde det knallgøy! Jeg var med ut 1 times tid på søndag og "sjefen" masa hele tiden om at mamma skulle ake sammen med henne.Men det turte jeg ikke for forrige gang jeg aka med henne fikk jeg veldige smerter i den ene siden av magen og det stakk nedover i låret :( dessuten trur jeg ikke sånne snowracere er godkjent for 6stk av gangen ;) 
(bildet er fra google).

På lørdag var vi også å handla litt,og det er første gang det har kommet folk bort til oss å prata og spurt om ting rundt det at vi skal ha firlinger ;) Vi bor på et såpass lite sted at vi har valgt å være veldig åpne om dette!For dette kommer til å bli større enn oss,uansett om vi vil eller ikke!!Vi fikk også en veldig koselig telefon fra nærbutikken der de lurte på om de kunne sponse oss med bleier det første året ;) Så TUSEN TAKK til dere,jeg skal takke dere litt ordentligere med fult navn osv når jeg velger å være litt mer offentlig! Foreløpig vil jeg være litt "små anonym" for jeg har jo skjønt at veldig veldig mange allerede veit hvem vi er! Men om ting ser bra ut med alle 4 og alt virker fint når vi er på Rikshospitalet på onsdag,da kan det nok hende vi blir litt mer offentlige! Jeg er jo blitt kontaktet av noen som skriver for babyverden,de lurte på om de kunne skrive en artikkel om oss,men de vil at vi skal ha med navn og bilde.Så jeg sa at jeg ville se ann hvordan ting gikk til onsdag før jeg svarte!Så om alt er bra kan det hende vi blir en del mer offentlige enn det vi er! 


På lørdag hadde vi også koselig besøk av min farmor,søster og pappa.De kom innom for å skravle litt,og spise gode hjemmebakte kaker,var riktignok Meny som hadde laga de da ;) Enkelt og greit igrunn:) "sjefen" var overlykkelig og smakte på opptil alle slaga og la tilbake de som ikke var så gode ;) og slukte unna ihvertfall et helt skolebrød sånn ca 5 min før leggetid ;) + at oldemor hadde med seg kinderegg til henne ;) så hu var høyt og lavt og overalt imellom ei stund ;) Men hu er så flink til å legge seg og sovna på sånn ca 2 min sånn som hu pleier ;)

(bildet er fra google)

I morra skal de ha påskefrokost i bhg til "sjefen" det blir koselig å møte andre foreldre på avdelingen hennes å skravle litt ;) Dessuten er det "sjefen" og alle bhg vennene hennes som har bakt rundstykker.Så de er nok rimelige gode;) Og det kan jeg si av egen erfaring( jobber i bhg selv) at det er greit de steker de rundstykkene etter at ungene har baka ;) hihi for det er gjerne litt snørr og tårer osv osv som blir med i den deigen etterhvert ;) hehe,men det er sånn det skal være i bhg,man skal ha litt bakterier innabords,det gjør bare at man blir litt tøffere i immunforsvaret sitt ;)
Jeg gleder meg ihvertfall til å være med henne i bhg og se henne leke med vennene sine,det er så gøy å sitte å se på samspillet barn imellom,og ihvertfall når det er ditt eget barn det gjelder ;) de har relasjoner og små vennskap fra rimelig tidlig alder <3
(bildet er fra google)


Det er flere av dere som har spurt om firlingene i magen,om vi veit kjønn( de trur det er 2 gutter og 2 jenter <3 ),om de er eneggede,eller toeggede eller fireeggede,om de har flere morkaker osv osv!! HELT HELT ÆRLIG : jeg veit ikke!!! ;) det var ikke disse tinga jeg tenkte på når jeg var på Riksen forrige(og første) gang,og det var IHVERTFALL ikke det jeg tenkte på når jeg var på første UL der de fant alle 4 søte små!!
Fram til i dag trudde jeg tilogmed at siden de hadde 4 fosterhinner så betydde det at de var 4 eggede.Men det var det en klok (snart) tvillingmamma som forklarte meg her i stad,at det er ikke sikkert de er 4 eggede bare fordi de er i hver sin fosterhinne!!!Man lærer så lenge man lever sier jeg bare!!!Så veit dere hva...jeg lover å spørre om alt dette til onsdagen,for jeg lurer en del på dette selv også!!Og hvis de kan svare på det,så lover jeg å oppdatere dere her inne ;) 

Nå har jeg skrivd mer enn nok for 1 kveld,skal ned å ta en varm dusj,spise litt is og se litt på tv før jeg legger meg for kvelden. 

(bildet er fra google)


God kveld fra oss :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar